Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця"

Приватне акціонерне товариство "Київський електровагоноремонтний завод"

КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ В ОБСЯГАХ КР-1, КР-2

З початком електрифікації залізниць та випуском «Ризьким вагонобудівним заводом» (Rīgas Vagonbūves Rūpnīca, RVR) перших електросекцій електропоїздів, Київським електровагоноремонтним заводом освоєно та успішно виконуються капітальні ремонти КР-1 та КР-2 електропоїздів постійного та змінного струму серій ЕР.

«Ризьким вагонобудівним заводом» побудовано електропоїзди ЕР1, ЕР2, ЕР7, ЕР9 традиційної компоновки, а також ЕР22, ЕР25, ЕР31 з трьома дверима по бортах вагонів. В 1973 та 1988 роках побудовано два склади швидкісного електропоїзда ЕР200. На сьогоднішній день Київським електровагоноремонтним заводом (ПрАТ «КЕВРЗ») освоєно та успішно виконуються капітальні ремонти новітнього рухомого складу серій ДТЛ, ДПЛ, ЕПЛ2, ЕПЛ9, ЕД9.

 

Капітальний ремонт обсягу КР-1 включає в себе:

  • часткове розбирання та ремонт внутрішніх конструкцій вагонів;
  • ремонт ушкоджених корозією елементів кузовів вагонів;
  • ремонт внутрішнього обладнання: віконних блоків, дверей, багажних полиць, диванів, шаф електрообладнання;
  • ремонт візків, у тому числі рами та колісно-моторного блоку, корпусів редукторів, ресорного підвішування та інших елементів візка;
  • ремонт гальмівного та пневматичного обладнання;
  • ремонт електричної апаратури та обладнання, макетів проводів;
  • ремонт тягових двигунів та допоміжних електричних машин.

Починаючи з 2006 року завод приступив до освоєння капітальних ремонтів рухомого складу вітчизняного виробництва ХК «Луганськтепловоз». Протягом року освоєно капітальний ремонт обсягу КР-1 вагонів дизель-поїздів серії ДТЛ та ДПЛ. При цьому впроваджено ряд модернізацій, спрямованих на зміцнення несучих конструкцій кузовів (доопрацювання бічних стін з приварюванням підвіконної обшиви до рами вагону, посилення буферних балок в місцях закріплення амортизаторів перехідних площадок, обладнання підніжок сходинками, модернізація конструкцій та герметизація туалетного приміщення та інше), удосконалення внутрішніх конструкцій дизель-поїздів (системи приводу зовнішніх розсувних дверей, салонних дверей, міжвагонних з’єднань, опалення та освітлення салонів вагонів). З 2007 року спеціалістами ПрАТ «КЕВРЗ» проведено освоєння капітального ремонту обсягу КР-1 електропоїзда постійного струму серії ЕПЛ2Т №002. На даний час відремонтовано шість електропоїздів серії ЕПЛ2Т.

У 2017 році ПрАТ «КЕВРЗ» освоєно капітальний ремонт в обсязі КР-1 електропоїздів серії ЕПЛ2Т останніх номерів. Зокрема відремонтовано електропоїзд ЕПЛ2Т №033.

Виконання капітальних ремонтів зазначених серій електропоїздів ускладнюється тим, що вони є дослідними й кожен номер має конструктивні відмінності. У свою чергу це зумовило розробку нестандартного технічного оснащення й нових технологічних процесів

Крім того, кожен з електропоїздів однієї серії обладнувався виробником різними електронними системами, які на даний час не відповідають сучасним вимогам та зняті з виробництва. Незважаючи на це, підприємство знаходить індивідуальні технічні рішення для виконання їм капітального ремонту із застосуванням сучасних матеріалів і новітніх технологій.

При освоєнні капітального ремонту КР-1 електропоїздів серії ЕПЛ постійного та змінного струму було впроваджено у виробництво 11 модернізацій, направлених на вдосконалення конструкції даних серій електропоїздів та усунення конструктивних недоліків, що були виявлені в процесі експлуатації у доремонтний період (посилення рам кузовів та візків, вузлів підвіски підвагонного обладнання, удосконалення механізмів зовнішніх розсувних та салонних дверей, заміну міжвагонних з’єднань, покращення систем оповіщення, опалення салонів вагонів, утеплення кабін машиніста та ін.). Проведення модернізацій на підприємстві супроводжується розробкою спільно із ПКТБрл м. Полтава та заводом виробником відповідних технічних рішень та проектів.

У 2013 році завод освоїв та випустив з капітального ремонту перший електропоїзд змінного струму серії ЕПЛ9Т №001.

Враховуючи термін експлуатації та пробіг електропоїзда виконано капітальний ремонт з додатковими роботами:

  • ремонт ушкоджених елементів кузовів вагонів із заміною підніжок та карманів зовнішніх розсувних дверей;
  • заміна утеплювача, щитів підлоги, перегородок та облицювальних панелей бічних стін, виготовлених з негорючих та важкогорючих матеріалів;
  • заміна алкідного лінолеуму підлоги на транспортний лінолеум ПВХ зі збільшеною зносостійкостю;
  • ремонт електричної апаратури з повною заміною проводів силових ланцюгів та ланцюгів керування;
  • нанесення антикорозійного покриття та фарбування вагонів.

У 2013 році вперше в Україні завод освоїв та виконав капітальний ремонт обсягу КР-2 електропоїзда серії ЕД 9М виробництва Деміхівський вагонобудівний завод, Російська Федерація.

Незважаючи на відсутність в Україні відповідної конструкторської документації, заводом проведено підготовку виробництва та його модернізацію, розроблено необхідну нормативну-технічну документацію та виконано капітальний ремонт електропоїзда ЕД9М №0062.

При виконанні капітальних ремонтів електропоїздів ПрАТ «КЕВРЗ» застосовує сучасні матеріали, що відповідають державним стандартам, інструкціям, пожежним і санітарно-епідеміологічним вимогам. На замовлення регіональних філій підприємство проводить модернізації, спрямовані на підвищення експлуатаційних характеристик та безпеки руху, а також на покращення інтер’єру та екстер’єру вагонів. ПрАТ «КЕВРЗ» узято курс на освоєння в 2021р. капітальних ремонтів в обсязі КР-1, КР-2 електропоїздів іноземного виробництва, які знаходяться на балансі регіональних філій АТ «Укрзалізниця».

В 2021 році заводом розпочаті роботи по освоєнню капітального ремонту КР-2 електропоїздів серії ЕД2Т (Деміховського машинобудівного заводу) регіональної філії Донецька залізниця. На завод подано електросекцію електропоїзда ЕД2Т №0048, приписки Лиманського моторвагонного депо для ознайомлення з конструкцією та її особливостями.

Наразі проводиться технологічна підготовка виробництва з розробкою конструкторської документації та виготовленням додатково необхідного оснащення, макетних дошок, спеціального вимірювального інструменту, вантажозахватних пристроїв та інше. Вивчається питання можливості заміни комплектуючих іноземного виробництва, в т.ч. Російської Федерації на вітчизняні аналоги.

З метою розширення номенклатури, освоєння нових видів продукції та виконання доручення Голови правління АТ «Укрзалізниця», заводом з кінця 2020 року проводяться роботи з освоєння капітального ремонту електропоїздів серії EJ 675 виробництва ŠKODA, VAGONKA a.s., що знаходяться на балансі філії «Українська залізнична швидкісна компанія».

Технічні дані:

  • Виробник - ŠKODA, VAGONKA a.s.
  • Побудова – 2012 рік
  • Струм і напруга в контактній мережі: – 3кВт/ ~25кВт 50Гц
  • Кількість вагонів–6 (всього побудовано 12)
  • Кількість місць – 636
  • Матеріал кузову вагону - алюміній
  • Довжина вагону – 26 400 мм
  • Ширина – 2 820 мм
  • Висота – 5 000 мм
  • Ширина колії – 1520 мм
  • Конструкційна швидкість 180 км/год. Тип тягових двигунів – асинхронні.
  • Вихідна потужність – 4000кВт
  • Гальма – рекуперативно-реостатні
  • Система безпеки – КЛУБ-У

Дизель-поїзд призначений для перевезення пасажирів у приміському сполученні в районах з помірним кліматом на залізницях колії 1520 мм без електрифікації. Дизель-поїзд складається з трьох вагонів (2 моторних, 1 причіпний), які сформовані за схемою М-П-М. Схема управління забезпечує можливість експлуатації двох з’єднаних дизель-поїздів з одного поста управління.