Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця"

Приватне акціонерне товариство "Київський електровагоноремонтний завод"

КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ В ОБСЯГАХ КР-1, КР-2

З початку електрифікації окремих гілок залізниць та випуску Ризьким ВЗ перших електропоїздів Київський електровагоноремонтний завод почав освоювати виконання ремонту даного виду моторвагонного рухомого складу. На сьогодні освоєно капітальний ремонт електропоїздів ЕР усіх серій.

Капітальний ремонт обсягу КР-1 включає в себе:

 

  • часткове розбирання та ремонт внутрішніх конструкцій вагонів;
  • ремонт ушкоджених корозією елементів кузовів вагонів;
  • ремонт внутрішнього обладнання: віконних блоків, дверей, багажних полиць, диванів, шаф електрообладнання;
  • ремонт візків, у тому числі рами та колісно-моторного блоку, корпусів редукторів, ресорного підвішування та інших елементів візка;
  • ремонт гальмівного та пневматичного обладнання;
  • ремонт електричної апаратури та обладнання, макетів проводів;
  • ремонт тягових двигунів та допоміжних електричних машин.

Починаючи із 2006 року завод приступив до освоєння капітальних ремонтів рухомого складу вітчизняного виробника ПАТ «Луганськтепловоз». Протягом року було освоєно капітальний ремонт обсягу КР-1 вагонів дизель-поїздів серії ДТЛ та ДПЛ. При цьому впроваджено ряд модернізацій, спрямованих на зміцнення несучих конструкцій кузовів (доопрацювання бічних стін з приварюванням підвіконної обшиви до рами вагону, посилення буферних балок в місцях закріплення амортизаторів перехідних площадок, обладнання підніжок сходинками, модернізація конструкцій та герметизація туалетного приміщення та інше), удосконалення внутрішніх конструкцій дизель-поїздів (системи приводу зовнішніх розсувних дверей, салонних дверей, міжвагонних з’єднань, опалення та освітлення салонів вагонів).

З 2007 року спеціалістами ПрАТ «КЕВРЗ» проведено освоєння капітального ремонту обсягу КР-1 електропоїзда постійного струму серії ЕПЛ2Т №002. На даний час відремонтовано шість електропоїздів серії ЕПЛ2Т.

У 2013 році завод освоїв та випустив з капітального ремонту перший електропоїзд змінного струму серії ЕПЛ9Т №001.

Виконання капітальних ремонтів зазначених серій електропоїздів ускладнюється тим, що вони є дослідними й кожен номер має конструктивні відмінності. У свою чергу це зумовлює розробку нестандартного технічного оснащення й нових технологічних процесів. Крім того, кожен з електропоїздів однієї серії обладнувався виробником різними електронними системами, які на даний час не відповідають сучасним вимогам та зняті з виробництва. Незважаючи на це, підприємство знаходить індивідуальні технічні рішення для виконання їх капітального ремонту із застосуванням сучасних матеріалів і нових технологій.

При освоєнні капітального ремонту КР-1 електропоїздів серії ЕПЛ постійного та змінного струму було впроваджено у виробництво 11 модернізацій, направлених на вдосконалення конструкції даних серій електропоїздів та усунення конструктивних недоліків, що були виявлені в процесі експлуатації у доремонтний період (посилення рам кузовів та візків, вузлів підвіски підвагонного обладнання, удосконалення механізмів зовнішніх розсувних та салонних дверей, заміну міжвагонних з’єднань, покращення систем оповіщення, опалення салонів вагонів, утеплення кабін машиніста та ін.). Проведення модернізацій на підприємстві супроводжується розробкою спільно із ПКТБрл м. Полтава та заводом виробником технічних рішень і проектів.

Враховуючи  термін експлуатації та пробіг, електропоїзда, виконується капітальний ремонт обсягу КР-2, який включає в себе роботи, передбачені обсягом КР-1 та додатково:

  • повне розбирання внутрішніх конструкцій, демонтаж внутрішнього, підвагонного та дахового обладнання вагонів;
  • очищення кузовів вагонів від бруду та старих лакофарбових покриттів до металу;
  • ремонт ушкоджених елементів кузовів вагонів із заміною підніжок та підніжок нижніх, карманів зовнішніх розсувних дверей;
  • повну заміну утеплювача, щитів підлоги, перегородок та облицювальних панелей бічних стін, виготовлених з негорючих та важкогорючих матеріалів;
  • заміну алкідного лінолеуму підлоги на транспортний лінолеум ПВХ;
  • ремонт електричної апаратури з повною заміною проводів силових ланцюгів та ланцюгів керування;
  • нанесення антикорозійного покриття та фарбування вагонів.

У 2013 році вперше в Україні завод освоїв та виконав капітальний ремонт обсягу КР-2 електропоїзда серії ЕД 9М виробництва Деміхівського вагонобудівного заводу, Російська Федерація.

Незважаючи на відсутність в Україні відповідної конструкторської документації, завод виконав капітальний ремонт ЕД9М №0062. Для цього заводом проведено підготовку виробництва та його модернізацію, розроблено необхідну нормативну-технічну документацію.

При виконанні капітальних ремонтів електропоїздів ПрАТ «КЕВРЗ» застосовує сучасні матеріали, що відповідають державним стандартам, інструкціям, пожежним і санітарно-епідеміологічним вимогам. На замовлення залізниць підприємство проводить модернізації, спрямовані на підвищення експлуатаційних характеристик та безпеки руху, а також на покращення інтер’єру та екстер’єру вагонів.