Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця"

Приватне акціонерне товариство "Київський електровагоноремонтний завод"

КАПІТАЛЬНО-ВІДНОВЛЮВАЛЬНИЙ РЕМОНТ (КРП)

У 1998 році заводом освоєно новий вид капітального ремонту – капітально- відновлювальний ремонт (КРП) з продовженням строку експлуатації електропоїздів, які відпрацювали нормативний термін служби 28 років і потребують списання на металобрухт. 

На даний час заводом виконується капітально відновлювальний ремонт електропоїздів серій
ЕР-1, ЕР-2, ЕР9П, ЕР9М, ЕР9Е з подовженням терміну служби до 45 або 50 років у залежності від того, за якими технічними умовами здійснюється КРП. Це в свою чергу істотно заощаджує кошти замовника, так як дозволяє відмовитися від придбання нових електропоїздів. Таким чином, навіть при можливості купувати нові електропоїзди, - списувати старі не доцільно. Виконання КРП з додатковими модернізаціями - це гідний спосіб оновлення рухомого складу. За своїми експлуатаційними характеристиками відремонтовані електропоїзди повністю відповідають діючій нормативно-технічній та конструкторській документацій і можуть експлуатуватися на будь-яких залізницях з шириною колії 1520 мм, електрифікованих постійним та змінним струмами.

З метою забезпечення потреб залізниць в проведенні КРП електропоїздів серії ЕР2Р, ЕР2Т заводом виконано відповідну підготовку виробництва.

Проведення капітально-відновлювального ремонту рухомого складу виконується із залученням наукових організацій для обстеження та оцінювання технічного стану несучих конструкцій. Для визначення залишкового ресурсу рухомого складу, що підлягає ремонту, виконується метрологічний контроль несучих елементів кузовів вагонів і візків, а також неруйнівний контроль у визначених наукою місцях. Обсяг робіт з відновлення кузовів вагонів визначається після вимірювання товщини металу основних елементів у порядку,  наведеному в Методиці дефектації кузовів вагонів електропоїздів зі строком служби понад 28 років, ГТ 98.00.00.000. Результати обстеження фіксуються у вигляді карт обстеження, актів оцінки технічного стану та протоколів замірів. Виявлені під час дефектації рам візків тріщини заварюються згідно вимог «Инструктивные указания по сварочным работам при ремонте тепловозов, электровозов и моторвагонного подвижного состава», ЦТтеп/251. Відновлення рам візків, що мають тріщини в місцях, не передбачених ЦТтеп/251, заварюються згідно розробленої науковою організацією документації (ремонтних бюлетенів, технічних рішень та інше).

Обсяг робіт з виконання КРП включає в себе:

  • роботи в обсязі КР-2 згідно з Правилами капітального ремонту КР-1, КР-2 електропоїздів і електросекцій ЕР1, ЕР2 в/і, ЕР9в/і, ЦТ-0113;
  • роботи щодо визначення придатності до капітального ремонту рам візків моторних, головних та причіпних вагонів;
  • роботи з модернізації рам візків моторних, головних та причіпних вагонів, що забезпечують подальшу їх експлуатацію на визначений відповідними технічними умовами термін;
  • роботи щодо визначення придатності до капітального ремонту зношених кузовів моторних, головних та причіпних вагонів;
  • роботи з модернізації кузовів моторних, головних та причіпних вагонів, що забезпечують подальшу їх експлуатацію на визначений відповідними технічними умовами термін;
  • роботи щодо антикорозійного захисту кузовів вагонів та рам візків за конструкторською документацією підприємства-виробника або відповідно до спеціальних проектів;
  • роботи щодо підвищення комфортності салонів вагонів (за узгодженням із замовником) згідно затвердженого в установленому порядку проекта модернізації;
  • дефектоскопії несучих конструкцій методами неруйнівного контролю (магнітний, ультразвуковий);

ремонту виявлених дефектів НК згідно з вимогами технічних умов та  ЦТ теп/251.

При КРП вагони електропоїздів зазнають значної модернізації - замінюється більша частина  несучих конструкцій. Відновленню підлягають такі основні елементи кузова вагона:

Рама

Очищення рами від бруду, іржі, ЛФМ. Виконання дефектації зварних швів у місцях з'єднання основних елементів рами між собою. Вимірювання товщини металу обв'язувального Z – профілю рами із застосуванням ультразвукового товщиноміру. Заміна або посилення обв'язувального Z – профілю рами й інших ушкоджених корозією деталей рами із приварюванням нових. Антикорозійна обробка рами із застосуванням перетворювачів іржі, ґрунтів ФЛ-03
(ГФ-021).

Підлога металева

Вирізання старих листів металевої підлоги з виготовленням та приварюванням нових. Антикорозійна обробка нових листів металевої підлоги із застосуванням ґрунтовок (ВЛ-02,
ГФ-021, фарби «Хаммерайт», та інше). Виконання дренажних отворів. Нанесення протишумної мастики. 

Дах 

Очищення листів округлення від бруду, іржі й старих фарб. Заміна центральних листів даху по всій довжині вагона. Виготовлення, встановлення й приварка нових листів даху, кронштейнів кріплення електроустаткування. Антикорозійна обробка даху. Нанесення протишумної мастики.

Лобова й торцева стіна

Очищення лобової й торцевої стін від бруду, іржі й старих фарб. Часткова заміна ушкоджених корозією листів обшиви лобових і торцевих стін з приварюванням нових деталей. Антикорозійна обробка лобових і торцевих стін кузова. Нанесення протишумної мастики. Приварювання додаткових профілів для подальшого установлення металевих шаф тамбурів замість дерев'яних.

Бічні стіни кузова вагона

Очищення бічних стін вагонів від бруду, старої фарби, корозії. Вирізання й приварювання нових листів підвіконних, дверних стійок, нижньої декоративної смуги, кронштейнів кріплення диванів, підвіконних профілів жорсткості, шпильок і скоб кріплення віконних блоків.

Нанесення захисного покриття на очищені деталі бічних стін, що не підлягають заміні та  приварювання нових із застосуванням ґрунтів ВЛ-02, ФЛ-03 (ГФ-021). Нанесення протишумної мастики.

Крім того, під час виконання КРП додатково можуть виконуватись наступні роботи:

  • обладнання тамбурів вагонів металевими шафами замість дерев’яних;
  • установлення нових сталевих дверей (салонних, автоматичних, тамбурних);
  • установлення нових багажних полиць конструкції ПрАТ «КЕВРЗ» по типу ЕР9м.